banana-pancakes-reset-bewerk

Banana pancakes

Porties: 2  
Bereidingstijd: 30min.

Deze gezonde variant van pannenkoeken is ontzettend lekker en ideaal voor als je een gluten- of lactose-intolerantie hebt. Je kan vol op variëren met de garnering. Denk aan:

  • Maple Syrup (MyProtein)
  • Stukjes noot
  • Kwark of Skyr
  • Vers fruit
Ingrediënten
  • Eieren 4 stuks
  • Banaan 2 stuks
  • Bakpoeder 1 tl
  • Kaneel 2 tl
  • Zoetstof, Flavdrops of vanille aroma naar smaak
Bereidingswijze
  1. Prak een banaan goed fijn in een kommetje;
  2. Voeg daar de eieren, kaneel en het bakpoeder aan toe;
  3. Meng het tot een egale massa en je kan aan de slag om de pannenkoeken te gaan bakken;
  4. Verhit in een koekenpan een beetje olie, roomboter of gebruik een PAM cooking spray;
  5. Bak de pannenkoekjes aan beide kanten bruin, maar zorg ervoor dat je het vuur niet te hoog zet want ze verbranden sneller dan normale;
  6. Idealiter maak je de pannenkoeken wat kleiner, want die draai je gemakkelijk om.
VOEDINGSWAARDE PER PORTIE​

Calorieën: 303
Eiwit: 18 gram
Koolhydraten: 29 gram
Vetten: 14 gram
Vezels: 3 gram

“Te weinig eiwit per portie? Voeg dan nog wat vanille proteïne poeder toe.”
Olaf
Olaf

Deel dit recept

Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on email