Ik wil fitter worden!

Onze coaches bieden je professionele begeleiding en een programma op maat om je lichaam fit te krijgen!

Bootcamp in het Griftpark

Wat is “fit zijn” nu eigenlijk

Dit betekent voor ieder wat anders. Wat voor de één ‘fit zijn’ betekent, kan voor de ander heel anders zijn. Wel zijn er een aantal algemene factoren.

Kracht is het vermogen om fysieke taken uit te voeren en deze activiteiten vol te houden zonder snel vermoeid te raken. Dit is niet alleen belangrijk voor sportprestaties, maar ook voor dagelijkse bezigheden. Net zo belangrijk is de cardiovasculaire gezondheid, die ervoor zorgt dat je hart en longen efficiënt zuurstof en voedingsstoffen door je lichaam kunnen transporteren. Daarnaast een gezonde lichaamssamenstelling, waarbij een gezonde verhouding van spiermassa tot lichaamsvet wordt nagestreefd.

Maar, fit zijn is meer dan alleen fysiek. Het omvat ook mentale en emotionele gezondheid, zoals stressbeheersing en een positieve, maar realistische mindset.

Het belang van fit zijn

Het opbouwen van een krachtiger en fitter lichaam heeft veel voordelen. Niet alleen op de korte termijn, maar zeker ook op de lange termijn!

  • Gewichtsbeheersing: Actief blijven gedurende week plus regelmatige kracht- & conditietraining kunnen helpen bij het handhaven van een gezond gewicht.
  • Stressvermindering: Fysieke activiteit kan stress verminderen en je humeur verbeteren door de afgifte van endorfines, de zogenaamde ‘gelukshormonen’.
  • Verhoogde energie: Meer energie hebben om je dagelijkse taken langer en beter uit te kunnen voeren.
  • Verbeterde slaapkwaliteit: Regelmatige lichaamsbeweging kan leiden tot beter en dieper slapen, wat essentieel is voor een goede gezondheid.
  • Beter uithoudingsvermogen: Conditietraining versterkt je bloedsomloop en hart- & longfunctie. Wat kan bijdragen bij het verminderen van chronische ziektes.
  • Gezonder oud worden: Een van de kenmerken van gezonder oud worden is het behouden van je spiermassa en kracht op latere leeftijd. Door nu te investeren in een fitter lichaam, verlaag je het risico op latere gezondheidsklachten.

Naast de gezondheidsvoordelen en het vrijkomen van bepaalde hormonen, ga je na verloop van tijd letterlijk lekkerder in je vel voelen. Wat weer bijdraagt aan je mentale gezondheid.

Zeven tips om te starten

Als je net begint met het creëren van een fitter lichaam, kunnen deze tips je helpen:

1. Stel realistische doelen

Begin met het stellen van één of meerdere haalbare doelen die je energie geven om te bereiken. Dit kan het rennen van 5 kilometer zijn of het voltooien van een bepaald aantal push-ups. Zorg ervoor dat deze doelen specifiek en meetbaar zijn, zodat je je voortgang gemakkelijk kunt volgen, maar ook kunt vieren wanneer je deze haalt!

2. Bouw eerst aan een stevig fundament

Voor welk doel je ook kiest, het is belangrijk om eerst te zorgen dat je lichaam eerst voldoende belastbaar is. De meest effectieve manier om dit te bereiken is door te kiezen voor een krachttraining programma op mat voor in de sportschool.

3. Kies de juiste activiteit bij jou en je levensstijl

Plezier hebben tijdens het sporten maakt het een stuk makkelijker om je aan je sportroutine te houden. Ga voor jezelf na: ben je meer op jezelf gericht, of vind je het juist leuk om in een kleine groep te trainen? Of misschien zoek je juist wel de afwisseling. Bedenk of deze manier van trainen op de lange termijn ook haalbaar is. Alles heeft voor- en nadelen; weeg deze voor jezelf goed af. Want tenslotte ben je bezig om een andere levensstijl te creëren.

4. Begin Langzaam

Bouw geleidelijk de intensiteit op. Dit helpt blessures te voorkomen en geeft je lichaam de tijd om zich aan te passen. Weet je niet waar je moet beginnen of twijfel je over wat nu handig is. Dan is het inschakelen van een professional de manier om daar samen achter te komen. Wij zullen er goed op waken dat jij niet te snel over je grenzen heen gaat maar er wel voor zorgen dat je jezelf en lichaam blijft uitdagen.

5. Regelmaat is belangrijk

Consistentie is de sleutel tot succes bij het creëren van een fitter lichaam. Plan je trainingen in je agenda en probeer je er zo goed mogelijk aan te houden. Kan je een keer niet. Dan verplaats je de training naar een ander moment.

6. Herstel

Het gaat niet om wat je kunt doen, maar om waarvan je kunt herstellen. Een gezond dieet en voldoende hydratatie zijn essentieel voor een fitter lichaam. Vergeet ook niet dat rust net zo belangrijk is als de training zelf. Goede nachtrust is bepalend voor de mate van je progressie.

7. Blijf jezelf uitdagen

Stel nieuwe doelen op wanneer je deze hebt gehaald. Dit houdt je gemotiveerd om je sportroutine vast te houden en je lichaam zo fit te krijgen als dat jij wilt.

Wij helpen je fitter worden!

Het gaat erom dat je voor jezelf een balans vindt die past bij jouw levensstijl en doelen. Weet je niet waar je moet beginnen of twijfel je wat nu de slimste eerste stap is? Wij helpen je graag hierbij! Geef je op voor een vrijblijvende kosteloze Proefles!

Gratis vrijblijvend advies

Ja, ik wil ook fitter worden!

Vul hieronder je gegevens in. We nemen binnen 48u contact met je op om voor een vrijblijvende kennismaking of eerste gratis proefles. Kaput Fit begint hier!

Deze site is beveiligd door reCAPTCHA. De Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Reviews

Trots op onze Kaputters

5.0 Uit 65+ reviews