Recept heerlijk caloriearm frambozenijs
Recepten 1 minuten leestijd

Heerlijk caloriearm frambozenijs

Porties: 4 
Bereidingstijd: 5 min.

Dit heerlijke zonnige weer vraagt om ijs. Alleen de meeste ijssoorten bevatten veel calorieën, maar deze variant niet! Met dit recept maak je calorievriendelijk ijs, waarmee je ook nog eens een flinke portie eiwitten binnenkrijgt.

Ingrediënten

  • Magere kwark 250 gram
  • Bevroren fruit (bv. frambozen) 250 gram
  • Zoetstof of Flavdrops naar smaak

Bereidingswijze

  1. Doe alle ingrediënten in een sterke keukenmachine of blender;
  2. Mix net zolang totdat het een gladde romige substantie is;
  3. Het ijs kun je direct eten.

Voedingswaarde per portie

Calorieën: 215
Eiwit: 29 gram
Koolhydraten: 18 gram
Vetten: 0 gram
Vezels: 6 gram

“Wil je een romige en volle substantie? Gebruik dan (half)volle kwark in plaats van magere kwark.”
Olaf

Eigenaar | Personal Coach

Hij zorgt ervoor dat het hele team vanuit dezelfde visie werkt. Dankzij zijn ervaring als ondernemer en zijn gestructureerde aanpak richt hij zich voornamelijk op het coachen van zakelijke professionals. Het doel is om hen niet alleen fitter te maken, maar ook om buiten de gym betere prestaties te leveren en efficiënter om te gaan met de druk van hun veeleisende dagen